شاهد یکی از بزرگترین نسل‌کشی‌های تاریخ بشر بوده است. نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی با مشارکت قطعی ایالات متحده آن را رقم زده و به اذعان مقامات آمریکایی و اسرائیلی، تداوم یک‌ساله آن تنها با حمایت‌های آمریکا امکان پذیر بوده است.

مهدی عباسی

همشهری آنلاین؛ این روزها در حالی جهان به سالگرد طوفان الاقصی و هفتم اکتبر نزدیک می‌شود که غزه با بیش از 42 هزار شهید و 95 هزار مجروح که 70 درصد آن زنان و کودکان هستند، شاهد یکی از بزرگترین نسل‌کشی‌های تاریخ بشر بوده است. نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی با مشارکت قطعی ایالات متحده آن را رقم زده و به اذعان مقامات آمریکایی و اسرائیلی، تداوم یک‌ساله آن تنها با حمایت‌های آمریکا امکان پذیر بوده است. تصویب بسته‌های مالی در حمایت از رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، کمک‌های تسلیحاتی مختلف همچون ارسال بمب‌های هوشمند و سامانه‌های پدافندی، استقرار ناوهای آمریکایی در نزدیکی سرزمین‌های اشغالی، وتو کردن طرح‌های آتش بس در مجامع بین‌المللی، سفرهای مختلف مقامات ارشد آمریکایی به تل‌آویو، حضور افسران و نظامیان آمریکایی در اسرائیل و سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر ایالات متحده تنها بخشی از کارنامه سیاه یک‌ساله آمریکا در همدستی با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

اما مشارکت آمریکا در جرائم رژیم صهیونیستی به همین جا ختم نمی‌شود. جهان طی روزهای اخیر شاهد فصل جدیدی از شراکت آمریکا با این "باند جنایتکار" بود. جنایاتی که روز 17 سپتامبر با انفجار همزمان صدها پیجر و بیسیم در سراسر لبنان آغاز شد. به موجب این انفجارهای تروریستی در لبنان، 12 نفر از جمله دو کودک و دو عضو کادر درمان کشته شده و 2800 نفر نیز مجروح شدند. این جنایت به اذعان بسیاری از نهادهای بین‌المللی و حتی مقامات غربی یک "اقدام تروریستی" آشکار بود. به طور مثال لئون پانتا، رئیس سابق سازمان سیا چند روز قبل در مصاحبه‌ای به این مسئله اذعان کرد و گفت: «توانایی قرار دادن یک ماده منفجره در یک فناوری که این روزها بسیار رایج است و تبدیل آن به جنگ تروریستی، واقعاً یک جنگ تروریستی، چیز جدیدی است ... فکر نمیکنم هیچ شک و شبهه‌ای وجود داشته باشد که این کار نوعی تروریسم است.» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در گزارشی این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان را نقض هولناک و آشکار قوانین بین‌المللی دانست.

همچنین طی روزهای اخیر و با حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان، تا کنون بیش از 569 نفر شهید شده و بیش از 1865 نفر نیز مجروح شده‌اند. البته باز هم یکی از قربانیان اصلی جنایات صهونیست‌ها کودکان هستند و تنها طی چند روز گذشته 60 کودک لبنانی به شهادت رسیده‌اند.

بدون شک این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی همانند همیشه با تایید و همراهی ایالات متحده بوده است.
اگر چه مقامات ارشد آمریکایی در تلاشند تا در اظهارنظرهای رسمی، خود را از این جنایات تبرئه کنند، اما افکار عمومی دنیا به خوبی آگاه است که فارغ از اطلاع یا عدم اطلاع قبلی ایالات متحده، اسرائیل هر عملی انجام دهد، در نهایت آمریکا حامی او خواهد بود. چند ماه قبل جان مرشایمر، استاد مشهور روابط بین‌الملل در مصاحبه‌ای با اشاره به این موضوع گفت: «لابی اسرائیل کنگره آمریکا را در اختیار دارد و می‌توانند تقریباً هر چیزی که می‌خواهند را به دست آورند.»

تجربه تاریخی جهان در چند دهه گذشته نیز نشان داده که یک چراغ سبز ابدی از سوی آمریکا برای تمامی اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها وجود دارد. به طور مثال در ماجرای ترور شهید هنیه، دولت آمریکا علی رغم عدم حمایت رسمی از این ترور، در واکنش به پاسخ احتمالی محور مقاومت سریعاً چندین ناو خود همچون ناو لینکلن را برای حمایت از اسرائیل در منطقه مستقر کرد. همچنین اخبار متعددی از حضور فرمانده‌ی سنتکام در منطقه برای حمایت از رژیم صهیونیستی خبر میداد. و البته کمک‌های مالی و تسلیحاتی دولت آمریکا که پس از هر اقدام صهیونیست‌ها برای تداوم حیات نامشروع آنها، به فریادشان رسیده است. آخرین نمونه آن، ۳.۵ میلیون دلار کمک نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی در ماه آگوست پس از ترور شهید هنیه بود. این بدین معناست که مقامات اسرائیلی آگاهی کامل دارند که هر اقدامی در منطقه انجام دهند -ولو پیش از آن اقدام واشنگتن مخالف باشد- در نهایت از حمایت هر دو حزب آمریکا برخوردار خواهند بود. این همان چراغ سبز ابدی برای اقدامات اسرائیل از سوی دولت آمریکاست.

علاوه بر این، به این نکته هم باید توجه داشت که بسیاری از ترورهای این روزهای رژیم صهیونیستی در لبنان حتی با چراغ سبز مستقیم آمریکا نیز همراه بوده است. به طور مثال چندین فرمانده ارشد حزب‌الله که به تازگی ترور شدند، سالها قبل خود آمریکایی‌ها چند میلیون دلار برای کشتن آنها جایزه تعیین کرده بودند.

جدیدترین چراغ سبز ایالات متحده به جنایات رژیم صهیونیستی نیز در نیویورک و مقر سازمان ملل صادر و بلافاصله اجرایی شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی مجمع سازمان ملل با طرح ادعاهایی دروغین درباره مقاومت، اقدام به توجیه هدف قرار دادن مناطق مسکونی کرد و چند دقیقه بعد این سخنرانی، 6 آپارتمان مسکونی در ضاحیه جنوبی بیرون با بمب های دوهزار پوندی آمریکایی بمباران شد و سپس تا صبح، بیش از 40 حمله به مناطق مسکونی شهر صورت گرفت. بمباران‌هایی که موجب شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان و تعدادی دیگر از فرماندهان مقاومت شد. در اوج این بمباران های بی رحمانه، بلینکن، وزیر امورخارجه ایالات متحده بدون هیچ واکنش منفی‌ای به رژیم صهیونیستی، از لزوم دیپلماسی برای حل منازعات صحبت کرد!

در پایان؛ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چند روز قبل خود به خوبی به حمایت همه‌جانبه و همیشگی ایالات متحده از رژیم صهیونیستی اشاره کردند و فرمودند: «در این نبرد امروز لبنان و فلسطین، دشمن کافر و خبیث از بیشترین تجهیزات برخوردار است. آمریکا پشت سر اوست، آمریکاییها میگویند: ما دخالتی نداریم، خبر نداریم، خلاف واقع می‌گویند! هم خبر دارند، هم دخالت دارند، هم به پیروزی رژیم صهیونیستی احتیاج دارند.»

محمد مهدی عباسی، پژوهشگر مسائل آمریکا

کد خبر 886111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha